Sunday 20 January 2013

persoalan II

assalamualaikum and happy sunday :)

yeahhh! Hari ni ahad. Tak sabar nak balik. macam lama sangat tak balik kan? Last balik new year haritu. haihhh. Dekat sebulan lah juga kan? Lama tuhhhhhhhhhhhh. hehe
Ya Allah tak sabar! Nak buat suprise kat mama ayah along n adik2. 
semalam, adik2 IM kat FB, dorang tanya bila nak balik. alahai terharu sangat.
adik adik yang selalu aku marah2 tapi mereka tetap ada rasa bila aku tiada.
adik abg, kau buat angah nangis lah!

jadual semakin pack, assignment tinggal TPT. next tuesday kena submit dah. alahai serabut juga. Oh ya! BEL pon ade keje lagi ni. TERM PAPER tak settle lagi. eh serabut makk! chill dila chill !

*tarik nafas*

*gosok mata, gosok muka*

*paused*

*pasang lagu*

ok! ok! ok! ok! ok! 
aku pun tak tahu nak cakap apa. tapi aku rasa macam aku nak cakap pasal suatu benda ni.
aku tak paham kenapa mereka 'suatu yang pernah' datang kembali?
mereka yang dulu buang aku macam sampah,
mereka yang perlaku aku seperti binatang,
mereka yang buat aku bank bergerak,
mereka yang berdusta kata,
mereka yang sering bunuh aku dgn kata-kata,
apa lagi mahu mereka?

dengan gampang mereka kembali.
dengan kata manis mereka menyapa,
apa hanya kata rindu cukup untuk men'DENTOL'kan luka semalam?
apa yang ada kata maaf untuk terjalin semula hubungan?
kalau begitu, aku juga mahu kata Maaf.
"Maaf,aku tak dapat maafkan kau"
--boleyh ?

*marah*

senangnya nak ikat aku apatah lagi menyumpah kan?

"awk tak kan bahagia dgn lelaki lain"
-- siapa kau untuk menetapkan bahagia aku?

"walaupun sekarang saya dgn dia, tapi saya percaya jodoh saya tetap dgn awk"
-- siapa kau utk menentukan jodoh?

"saya tak boleh terima kalau awak ade Bf lain"
-- kenapa aku kene patuh penerimaan kau sedang kan kau bahagia disana?

"awak,saya rindu awk"
-- agak2 kata rindu dapat maafkan segala?

"awk,boleh jumpa?"
-- utk apa kalau akhirnya kesimpulan tetap sama?

*tarik nafas sedalam2 nyaaaaaa*

dan lagi aku mahu bicara, tipu kalau dalam masa yang sama tiasa insan lain yang hadir. dan mungkin aku yang belum dan takut utk sedia. dan juga ada dia antara mereka aku dapat rasa keolok-olokkan mereka.

tunjukkan aku yg sebenar-benarnya, yg terima aku seadanya, yg tidak meneliti isi poket aku, yg tidak mencermin kesucian sekumtum bunga, yg tidak tertarik seri sang bidadari.

dan lagi 

kenapa perlu memaksa bila hati sendiri belum sedia. tak bosan kah bila pengakhirannya tetap sama?
tak bolehkah kita berhenti dari penyakit sendiri ini ?

aku merayu minta berhenti .
aku mahu berhenti !