Friday 18 January 2013

persoalan :')

assalammualaikum wahai sahabat .

tertulisnya entry hari ini kerna aku terlalu banyak persoalan dalam hati. persoalan yang aku sendiri mahu jawapan.

minggu ni, aku tak tahu apa masalah dengan diri aku. Mana silap ku?
Hati aku tak tenang. lebih mudah aku lafazkan aku sunyi. Tanpa family,tanpa BFF hari hari aku kosong.
aku sepi.
apa aku di sini hanya untuk hadir class dan ia berulang semata ?
aku tak minta kekasih atau teman yang ada 24jam , tapi sudah memandai jika ada insan yang bisa buat aku tidak sendiri. Pinta aku, aku masih punya kawan untuk berbicara mahupun ber-ria.

aku mahu cerita.
seminggu ini aku degil, terlalu mengikut kata hati. tindakan bodoh aku lari dari masalah. aku lesapkan diri dari class. yang sebenarnya aku sedar, aku cuma menambah masalah kan ?

aku tertanya.
kalau lah aku tiada,
-- apa mereka juga perasan?
kalau aku bermuram duka,
-- masih mereka tahu?

tercalit rasa iri hati yang berbaur terasa hati.
alahh aku snsitive, haihh !
kekadang aku cuba menjadi seperti apa yang aku harapkan dari mereka. tidak bermakna aku mahu mereka menjadi aku. cukup mereka menghargai.
sebelumnya aku cuba menjadi lebih baik,
sebelumnya aku cuba perbaiki kelemahan yang ada,
sebelumnya......

tapi aku terkilan,
bila dia berjalan sendiri aku datang memimpin tangan;
bila jalan di hadapan ada yg lain tgn aku di lepaskan?
aku cuma mampu laga pipi , senyum dan lambai.

siapa aku ?
dan ini aku bertambah sunyi.