Monday 7 January 2013

stand by my own

assalammualaikum dan selamat pagi .
udara segar pagi cukup untuk menyenangkan hati aku yang gundah. Tipu lah kalau perasaan semalam tidak mengganggu aku lagi.

Airmata ini terlalu degil.
-- payah untuk berhenti
Hati ini terlalu mulia.
-- merelakan perlakuan mereka dan hanya menyalahkan diri sendiri.
Mata ini akan terpejam.
-- menahan rasa pedih ini.

sedarkah kita sebenarnya kata-kata itu suatu yang amat bermakna. melalui kata-kata pelbagai mesej yang dapat di sampaikan. rasa sayang benci marah lebih jelas bila di ungkap dengan kata-kata. kata-kata bisa buat kita seperti di awang-awangan malah ia bisa membunuh.
Do you think before you talk or talk before you think?

ya allah,
terkadang aku rasa ada baik jika aku bisu. Agar mereka tidak mempertikai kekurangan diri ini.
terkadang aku juga rasa ada baik jika aku pekak. supaya hati aku tak rapuh dengan kata-kata perit ini.
tidak bermaksud aku kufur dengan nikmatmu Ya Allah. cuma aku tak kuat.

Dalam hidup kita, majoriti persekitaran kita mempengaruhi kawan dan keluarga.kan ?
tahu apa peranan sebagai kawan?
tahu peranan sebagai one of family?
yang penting adakah aku sendiri tahu peranan sebagai umatnya?

Dalam hal ini,tidak aku menunding jari pada sesiapa.Mana pun aku berpijak sekarang aku sedar bahawa sampai bila bila pun aku tak boleh terus macam ni.Aku terlalu mengharapkan ada orang yang setia di sisi aku.dah akhirnya aku kecewa.kalau dulu prinsip hidup aku, without men I CAN ALIVE UNTIL THEM ON MY SIDE.Tapi sekarang, its must be I CAN LIVE BY MY OWN.

sesetengah mereka akan mengatakan entry aku ini seakan childish kan?
but please understand me, this is the only way im express my word ,

sejujurnya, aku berterimakasih pada semua. aku tahu ada antara semua yang benar-benar memahami apa aku rasa saat ini dan aku melarikan diri. jujur juga aku sampaikan, aku malu dgn diri aku sendiri. kenapa bukan orang yang sepatutnya memahami rasa ini. untuk sahabat ini, dunia akhirat aku terhutang budi dengan korang. aku berharap sangat , selain dan selepas di segamat kita masih sahabat until we die :')

aku sayang perasaan ini , aku sayang rasa sakit ini . :)